Reklamation

Er bostad och er trivsel är viktig för oss! Därför kan ni som bor i ett hus från VårgårdaHus göra
eventuella reklamationer av er bostad här. Reklamationer på denna sida gäller det ni avtalat med VårgårdaHus och inte det ni avtalat med er entreprenör. Är det något fel med entreprenaden så kontaktar ni er entreprenör.


Läs detta först!

Har ni läst drift- och skötselråden i huspärmen/bopärmen?

Många vanliga problem avhjälps med informationen i drift- och skötselpärmen som ni fick när ni flyttade in ert hus. Ni har fått informationen antingen som en tryckt pärm eller som digital bopärm.

Gäller ert ärende en värmepump?

Reklamation av värmepump sker i formuläret nedan (ange serienummer). Observera att Nibes garanti gäller för produktfel. Visar det sig vara ett installationsfel eller handhavandefel kommer kund debiteras.

Övriga frågor angående värmepumpar hanteras av vår leverantör NIBE. Läs mer hos Nibe

 

När hade ni slutbesiktning av ert hus?

Bor ni i ett hus med mer än fem år sedan slutbesiktning hanteras ert ärende av Gar-Bo.  
Klicka här för att göra en felanmälan hos Gar-Bo.

Gäller ert ärende vitvaror?

Support/service och frågor angående vitvaror hanteras direkt av vår leverantör BSHG. Kontakt sker via mail service.sverige@bshg.com eller telefon 0771-11 22 77. Klicka här för att hitta tips och tricks, felsökning, bruksanvisningar etc hos Siemens.


Har ni läst ovan men vill göra en reklamation till VårgårdaHus?

Då fyller ni i formuläret nedan. Ert ärende kommer att behandlas av oss. Vi kommer att kontakta
leverantören och återkomma till er med mer information i ärendet.

 

Våra leverantörer kräver bilder, så vänligen maila bilder till reklamation@vargardahus.se och ange ert projektnummer i ämnesfältet. Kom ihåg att fylla i uppgifterna nedan för en giltig anmälan.

Tack på förhand!